zondag 2 december 2012

Kerstversiering




December is begonnen, de sneeuw is in aantocht, en ik? Ik ben al helemaal in kerstsfeer !






Ik popel om het huis te versieren ! Maar helaas, ik moet nog een beetje wachten, de Sint is nog niet geweest... Mijn mama heeft altijd gezegd dat de Sint en de Kerstman ruzie hebben. Dus dat we geduldig moeten wachten op hun bezoek. Dat betekend dat we absoluut geen kerstversiering mogen aanbrengen in huis voor dat de Sint is geweest. Want als hij dat ziet zal hij boos zijn en geen cadeautjes achterlaten voor de brave kinderen.

Nu woon ik al twee jaar niet meer thuis, en ik weet heel goed dat de Sint niet bestaat, maar het is zo'n gewoonte geworden dat geen haar op mijn hoofd eraan denkt om de kerstboom al te zetten, ondanks dat ik daar énorm naar uitkijk !

Want ooh ja, natuurlijk heb ik al talloze dingen bedacht om alles gezellig te maken ! In mijn hoofd heb ik al een perfect plaatje ! (Nu nog hopen dat ik dat zo in uitvoering kan brengen natuurlijk ;) )

Wij hadden heel erg mooie kerstballen, helemaal mijn smaak en qua kleur perfect aansluitend bij de rest van het interieur. Die ben ik samen met de schoonmama gaan kopen toen ik net was gaan samenwonen met het Liefje. Want wij zijn in december in ons appertementje getrokken, en wees maar zeker dat die kerstboom er het eerste jaar al moest en zou komen als het van mij af hing !

Goh en die mooie kerstballen? Daar heb ik voor gestreden ! Het Liefje wou namelijk rode kerstballen, of blauwe... Maar dat vond ik maar niks...  Ik heb toen mijn zijn doorgedreven, en het zijn heerlijke koper-, crème- en goudkleurige geworden in matte en glanzende uitvoeringen.

En toen... Wou het Liefje een kat. Een kat die zo stout is als hij lief kan zijn ! En dat is dus héééél stout/lief. Hij haalde alle kerstballen uit de boom vorig jaar, en speelde ermee tot ze braken. Ik heb toen van pure ellende de kerstboom 1 januari al afgebroken, terwijl ik hem graag nog enkele weekjes laat staan. Gewoon, voor de gezelligheid....


Dit jaar heb ik me voorbereid, en ben er al vroeg op uit gegaan om plastic ballen te vinden die ik toch nog een beetje mooi vind. Het Liefje herinnerde zich de strijd nog van twee jaar geleden, en vond dat het nu zijn beurt was om te kiezen. Blauwe of rode ballen dit jaar? Het is het minst erge geworden, de rode.



Ondanks dat ik niet zo voor rode kerstballen ben, heb ik toch nog steeds zin om die kerstboom eindelijk te zetten ! Ik hoop dat het alsnog mooi gaat worden, in ieder geval zal hij al minder breekbaar zijn.... Gelukkig begin ik toch al een beetje aan het idee van rood in de boom te wennen, dus misschien komt dat al bij al nog wel goed :) 

Uiteindelijk is onze accentkleur (want iedereen heeft tegenwoordig een accentkleur, niet?) rood in onze living. Dus die rode kerstboom erbij is nog wel passend. Heb dan maar meteen heel erg mooi rood lint gekocht, zodat ik grote strikken kan maken aan onze stoelen. Ook grote rode stompkaarsen en een rood fleecedenkentje kunnnen niet ontbreken... Al ben ik nog op zoek naar eentje met een rendier op. Iemand?

Als het eindelijk zo ver is, volgen er natuurlijk foto's, beloofd !

Dus, waar blijft die Sint nu? Ik wil ons appartementje in de kerstsfeer brengen !

Dikke kus,
Yentl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten