dinsdag 25 december 2012

De kerstversiering in de praktijk !






Ik heb een tijdje moeten wachten op Sinterklaas, maar toen hij eindelijk geweest was kon ik eindelijk aan het versieren gaan, en dat doe ik Oh zo graag dus ik maak er extra mijn werk van :)








Natuurlijk is dit al even geleden, maar ik heb het ontzettend druk gehad. Ik moest in december 16 (!) dagen werken in combinatie met fulltime naar school gaan en mijn huishouden. Druk dus ! Omdat ik beloofd had dat mijn kookblog voorging heb ik deze blog dus even noodgedwongen moeten verwaarlozen.

Maar ja, ik moet eind januari niet meer afkomen met mijn kerstversiering, daarom tussendoor nog een snelle update, geschreven in de late uurtjes op kerstdag. Naar mijn mening nog nét op tijd voor een kerstversieringsupdate ;) Kijk je even mee?

De versiering op de eerste foto is een beetje een standaard sfeermaker die ik meteen bovenhaal als de dagen wat kouder en donkerder worden, maar ik vond dat ook dit zeker niet mocht ontbreken bij mijn kerstversiering, want uiteindelijk past het wel bij de rest.


Daarna werd uiteraard allereerst de kerstboom opgezet, en zoals jullie wel al wisten is het deze jaar dus een rood-versierde kerstboom. Al bij al vind ik hem toch wel heel mooi, dus ik ben heel erg opgelucht omdat ik er toch wel een beetje tegenop keek. Maar hij is dus geslaagd ! De lichtjes zijn van die fonkellichtjes, die steeds verspringen, vertragen en versnellen, maar gelukkig niet op een misselijkmakende manier ;) Deze foto is al in een verder gevorderd stadium genomen zoals jullie kunnen zien. Er liggen onderaan al ontelbare cadeautjes. Zoveel dat ze niet meer onder de boom passen, en wij hebben nochtans een vrij grote kerstboom !




Toen onze boom vol hing en we nog kleine kerstballetjes over hadden besloten we ze maar her en der op te hangen. We hebben een mooie boom met lichtjes, die het hele jaar door op onze tv-kast staat, en die kon wel een kerstkleedje gebruiken. Ik ben ontzettend blij met deze boom, want hij slaagt er steeds in onze zithoek instant gezellig te maken. Ik heb hem van mijn  buurmeisje (of misschien toch al meer een buurvrouw) gekregen !






Verder moest ook onze kaarsenhouder aan de muur eraan geloven ! Dit was een werkje van het liefje. Op deze foto branden de kaarsjes nog niet, omdat dit wel een beetje geduld vergt om ze allemaal aan te steken (ik moet hiervoor steeds op en af de zetel klimmen) en ik wou dit toch graag zo snel mogelijk met jullie delen. De kerstballetjes zijn over ons hele huis verspreid. Aan de sleutel van de wc, de thermostaat, de gordijnrails en zelfs de achteruitkijkspiegel van mijn auto :p


We wouden natuurlijk dat de straat ook een stukje gezelligheid kreeg, dus we hangen elk jaar deze kerstster op aan het raam. Deze blijft dan dag en nacht branden zodat we steeds een beetje warmte delen met de mensen buiten en we zelf in deze donkere tijden nooit in een geheel donker huis thuiskomen. Deze ster heb ik twee jaar geleden in de Ikea gekocht, en heb er (uiteraard) een spaarlamp in gestoken :)


 Om de kerstsfeer door te trekken naar de feesttafel zijn alle stoelen versiert met grote strikken, gemaakt met doorschijnend rood lint. Aan elke strik heb ik een kerstbal bevestigd, afwisselend mat en glanzend. Weinig werk maar resultaat verzekerd !

Zo, dat was zo'n beetje hoe ook wij ons huisje gezellig proberen maken. Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen inspireren !

Dikke kus,
Yentl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten